وبلاگ خبری آهن تک فروش انواع لوله ها

فروش ویژه لوله مانیسمان ،داربستی ،گلخانه گالوانیزه جدارچاه و...

وبلاگ خبری آهن تک فروش انواع لوله ها

فروش ویژه لوله مانیسمان ،داربستی ،گلخانه گالوانیزه جدارچاه و...

فروش ویژه لوله مانیسمان ،داربستی ،گلخانه جدارچاه گالوانیزه و...

  • ۰
  • ۰

مقایسه لوله های سیاه و گالوانیزه

 

 لوله های فولادی سیاه و لوله های فولادی گالوانیزه متداول ترین نوع لوله هستند که برای انتقال مایع و گاز به کار می روند. هر دو این لوله ها از جنس فولاد سیاه و فولاد گالوانیزهساخته شده اند ، اما لوله گالوانیزه دارای پوشش روی است در حالی که لوله سیاه اینگونه نیست.

در نتیجه لوله گالوانیزه به خاطر پوشش روی با دوام تر  و مقاوم تر است. برای حمل و نقل ، لوله های فولادی سیاه تمایل به فرسایش راحت تر از لوله گالوانیزه دارند ، بنابراین برای حمل و نقل گاز مناسب تر است و لوله گالوانیزه برای حمل آب به جای گاز مناسب است.

 

لوله گالوانیزه با یک لایه روی پوشانده شده است که باعث می شود این لوله ها از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برخوردار باشند و به جلوگیری از تجمع رسوبات معدنی که باعث مسدود شدن لوله می شود کمک می کند. لوله گالوانیزه برای حمل آب برای تأمین ساختمانهای منازل و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوله گالوانیزه به دلیل توانایی مواد در محافظت در برابر خوردگی و نمک در مصارف بی شماری در فضای باز و صنعتی استفاده می شود. لوله و اتصالات گالوانیزه به جز خطوط زیرزمینی ممکن است در بیشتر کاربردها مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که آنها با خطوط آب سرد بهتر کار می کنند ، ممکن است از آب گرم نیز استفاده شود. مهمترین مزیت استفاده از اتصالات گالوانیزه مقاومت در برابر زنگ زدگی برتر آنها در مقایسه با اتصالات مشکی و مس است. اتصالات لوله گالوانیزه نباید با کاربردهای گاز استفاده شود.

 

اتصالات لوله سیاه (اتصالات آهن قابل انعطاف پذیری سیاه) برای ایجاد اتصالات به لوله آهنی سیاه استفاده می شود. از لوله آهن سیاه برای حمل و نقل گاز طبیعی و پروپان در مصارف مسکونی استفاده می شود.

 

لوله های فولادی سیاه به صورت یکپارچه و بدون درز تولید می شود که این امر به نوع بهتری برای سیستم های انتقال گاز و سیستم های پاشش آتش سوزی تبدیل می شود زیرا می تواند از آتش سوزی بهتر از لوله گالوانیزه جلوگیری کند. لوله آهن آهنی نیز به دلیل مقاومت در برابر حرارت زیاد و در خطوط آبرسانی به دلیل مقاومت در برابر آسیب در برابر آب ، بیشتر در سیستم های پاشش آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که دارای یک سطح رنگ تیره است که در طی فرآیند تولید توسط اکسید آهن تشکیل می شود ، به آن لوله فولادی سیاه گفته می شود.

 

تفاوت اصلی ومهم  بین لوله های فولادی و لوله گالوانیزه در سطح نهفته است. لوله فولادی سیاه بدون روکش بوده ساخته می شود و به همین دلیل برای انتقال گاز مانند پروپان و گاز طبیعی به ساختمان های مسکونی و تجاری از آن استفاده گسترده ای می شود.

 

لوله گالوانیزه دارای فلز روی ،در سطح خود است بنابراین مواد معدنی با گذشت زمان از بین می روند و لوله را مسدود می کنند. این منجر به پشت سر هم خواهد شد. با توجه به این مسئله ، انتقال گاز توسط لوله های گالوانیزه خطرناک است ، بنابراین اغلب در حمل آب مورد استفاده قرار می گیرد.

از طرف دیگر لوله فولادی سیاه برای حمل و نقل آب مناسب نیست. لوله های فولادی سیاه تمایل به خوردگی در آب دارند و مواد معدنی لوله درون آب حل می شوند و خط را مسدود می کنند.

  • ۹۹/۰۱/۳۰
  • حسین شاهسونی

نظرات (۱)

سلام

چه وبلاگ قشنگ و کاربر پسندی دارید :)

از وبلاگ منم بازدید کنید :)

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی